Bedtime Story


When I started to learn English I (ALSO) read bedtime stories, fairy tales. It was an outstanding experience to understand, let alone FEEL them. You understand a fairy tale even if you don't understand the words... - this is because of the stress and intonation! - still, you feel as if you understood...

Amikor angolt kezdtem tanulni, meséket (IS) olvastam :) Óriási élmény volt megérteni, de leginkább ÉREZNI a mesét! A mesét akkor is érted - főleg a hangsúlyból! - amikor látszólag nem érted a szavakat.. mégis mintha értenéd...

A few weeks ago I listened to a fairy tale about a mouse and another animal online.. :)) - Ain't that funny I only remember the mouse!? A mouse had been travelling with me in my own car!!! No joke! He moved in. But I've caught the bugger today! This damned mild winter.. this must be it and rodents multiply...)

Pár hete franciául hallgattam online egy mesét az egérről meg még valamilyen állatról.. :))
(Hogyhogy, hogyhogynem csak az egérre emlékszem! Már egy hónapja utazott velem egy egér a saját autómban!!! Nem vicc! Beköltözött. De ma elkaptam a disznót! Ez a fránya enyhe tél...s máris elszaporodnak a rágcsálók...)

So, I didn't understand everything but I was feeling the atmosphere of the tale, I kind of saw the place, where it was happening, I knew when the two animals were having an argument or made it up, when they turned sad or when the tale got to its wisdom part - that we call MORALE.

Nem értettem mindent, de éreztem a mese hangulatát, a helyet szinte láttam, ahol játszódott, és tudtam mikor veszekedett illetve békült ki a két állat, és hogy mikor lett szomorú rész és mikor lehetett a bölcsességet meghallani a szövegben.

Well, if I could get a little help here - e.g. I can see some illustrations - I could already understand the main idea immediately. On top of that, if someone dramatizes the whole lot, then I'd literally understand what's going on.
And if I could watch this again and again, I could even learn from it. For instance excellent phrases, stress and intonation, words expressing emotions, etc.

Na most, ha ehhez egy picike kis segítséget is kapok - mondjuk látok egy pár képet - akkor a nagy részét már értem is. Ha meg ezt valaki dramatizálja, akkor szinte pontosan tudom, miről van szó.
Aztán ha ezt újra és újra meg tudom nézni, akkor még tanulhatok is belőle. Mondjuk kiváló kifejezéseket, hangsúlyozást, érzelmeket kifejező szavakat, stb.

Well, let the TALE begin now - read it, listen to it, watch it!
Hadd szóljon hát a MESE, olvassatok, hallgassatok és lássátok! :)


P.S.: anyway, do you know what it means when a mouse suddenly appears in your life? You have to think long and hard about the fact you're squandering your time and energy or not. Wouldn't it be wiser to focus on one or only a few things? Well, I had enough to think through! :D :D

P.S.: amúgy tudjátok mit jelent, ha valakinél megjelenik az egér? Annak végig kell gondolnia, nem forgácsolja-e el túlságosan az energiáit, nem kell-e inkább valamire fókuszálnia? Hát volt mit átgondolnom!!! :D :D

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések