Szótanulás

Amikor még gimibe jártam, vezettem egy szótárfüzetet, ahova beírtam az új szavakat, kifejezéseket egymás után, sőt még szótáraztam is! Amilyen érdekes kifejezéseket találtam, azokat leírtam.
Nos, ez a módszer egy csőd volt. A felét sem jegyeztem meg.
Ami ennél is viccesebb az az, hogy amikor kikerültem Angliába, megkérdezték:
- Ezt a szót hol tanultad? És ezt a kifejezést?
- Hát a szótárból.. - mondtam.
- Uram Atyám, milyen szótárad van neked? - kérdezték.
- Miért, valami nem megfelelő? - szabadkoztam és akkor már rossz sejtésem volt.
- Nos, úgy hangzol, mintha a 20-as években lennénk és elég archaikus nyelvhasználatot alkalmazol.

Mit mondjak, pirultam kicsit és éreztem, itt az ideje rendesen megtanulni angolul. Elkezdtem figyelni, mit mondanak, hogy mondják, hogy reagálnak bizonyos dolgokban és a következő szisztémát alakítottam ki:
7 ÖTLET ARRA, HOGYAN JEGYEZD MEG A SZAVAKAT
- Tanulj keveset egyszerre! (max. 5 kifejezés)
-Érdeklődve vizsgáld meg a kifejezéseket és csodálkozz rá, hogy milyen érdekesen fejezi ki az adott gondolatot a nyelvük!
- Sokszor mondogasd magadban és ha egyedül vagy, akkor hangosan is!
- Másold az akcentusát, a hanghordozását az illetőnek!
- Mondd el naponta különböző helyzetekben az új szavakat, kifejezéseket!
- Ha teheted, írd fel őket kis kártyákra és gyűjtsd őket témánként!
- Legyen egy szép füzeted - lehetőleg sima!! - ahova leírod az új szavakat, kifejezéseket!

Ma megkérdeztem a csoportomat, akarnak-e házad építeni? Nem izgatta őket a dolog. Aztán azt mondtam, hogy a házuk a folyamatos angol beszéd. Ekkor már jóval lelkesebbek voltak. :) Aztán azt mondtam, rendben, de az építkezéshez téglák kellenek.
Ezek a szavak. A kifejezések pedig a gerendák és az áthidalók.
Nincs mese, soha az életben nem épül fel a ház téglák nélkül! Persze kell malter is, de erről legközelebb ejtünk szót.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések